Sarrià de Ter en Xarxa, un espai de Roger Casero a Ràdio Sarrià

Cada 1r i 3 divendres de mes al matí expliquem "la xarxa" a Sarrià de Ter: internet, xarxes socials, aplicacions….

Ús de les tablets a l’estiu

tablets_estiu_tenda

Amb la Desiré, col·laboradora de  Qpertin, cultura interactiva, parlem del bon ús de les tauletes tàctils (tablets) a l’estiu.

Amb la fi del curs escolar els infants disposen de més temps lliure i això es tradueix en més temps davant les pantalles en general i les tablets, que avui ens ocupen, en particular.

Els adults hem de regular-ne el seu ús amb normes i pautes, és una responsabilitat que, com amb la resta de pantalles i activitats, no podem eludir.

La base per exercir aquesta responsabilitat és l’educació, que s’ha de fonamentar en uns pilars bàsics: bon clima familiar, confiança, comunicació i afecte… En definitiva educant amb valors: empatia, autoestima, tolerància, assertivitat… Educar és ensenyar a conèixer, a fer, a viure i a ser.

Els adults (pares, mares, familiars…) actuem de model i el que fem és observat i moltes vegades imitat pels infants: si ens veuen enganxats a les pantalles, és probable que ells també s’hi enganxin; de fet en sentit invers els  infants ens fan de mirall.

Frase per a recordar: “vigila fill per on camines! Vigila tu, pare, perquè jo segueixo els teus passos“.

Indicacions bàsiques sobre l’ús de les tablets:

Cal tenir un control sobre l’ús del temps que els infants estan connectats a les tablets.

Cal oferir activitats alternatives a les pantalles: jocs de taula, fer sortides en família… Les tablets (i resta de pantalles) són una opció més, no l’única.

És recomanable definir prèviament, a nivell familiar, les normes d’ús de les tablets (a nivell de temps d’ús i d’accés o restricció a continguts); aquest fet evitarà futurs conflictes.

Evitar convertir la tablet en un “xumet electrònic“.

S’aconsella, doncs, que els infants facin ús de les tablets en un espai comú, un espai que puguin compartir amb els adults.

És molt important compartir l’ús de la tablet amb els infants, estar al seu costat, a prop seu; que es sentin acompanyats i fins i tot trobar espais per a compartir-ne l’ús, jugant junts.

Els adults hem de conèixer que les tablets, com altres aparells, tenen un gran potencial educatiu, un munt d’aspectes positius, i que és el seu bon ús el que defineix el seu potencial positiu.

Pel que fa als continguts cal conèixer que hi ha moltes aplicacions que, a banda de divertides, són educatives, fan que els infants aprenguin jugant. Hi ha moltes aplicacions que, ben utilitzades, són una font d’aprenentatges pels infants.

Una bona manera de conèixer aquestes aplicacions educatives infantils és seguir les recomanacions que Qpertin fan al Sarrià de Ter en Xarxa.

Els adults que encara no ho hagin fet han de pujar al tren de les noves tecnologies! Quan el “tren de la tecnologia” s’atura davant de casa cal que hi pugin tots, els pares i mares no es poden quedar a l’andana!

Encara que en una família hi hagi infants “digitals” (nadius digitals) i adults analògics qui té sempre la responsabilitat, també sobre l’ús de la tecnologia, som els adults.

Aquest contingut correspon a la Càpsula 17 del programa Sarrià de Ter en Xarxa emès a Ràdio Sarrià el divendres 19 de juliol de 2013.

Podeu escoltar el programa clicant aquí.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: