Sarrià de Ter en Xarxa, un espai de Roger Casero a Ràdio Sarrià

Cada 1r i 3 divendres de mes al matí expliquem "la xarxa" a Sarrià de Ter: internet, xarxes socials, aplicacions….

Monogràfic sobre #apps per #tablets amb @Qpertin i l’@EstudiKalimba

SdT_EnXarxa_Qpertin_Estudi_Kalimba_Radio_Sarria_Apps_juny13

Dani Rodríguez (Qpertin), Roger Casero i Ramon Moragrega (Estudi Kalimba) van parlar d’aplicacions per a tauletes. Foto: Ràdio Sarrià

El programa emès el passat 7 de juny de 2013 va ser un monogràfic dedicat a les apps (aplicacions) prestant especial atenció a les aplicacions educatives infantils. El programa va comptar amb la participació de Dani Rodríguez (Qpertin, cultura interactiva) i Ramon Moragrega (Estudi Kalimba).

Compartim un breu extracte del programa destacant-ne els principals continguts.

Els desenvolupadors
Els desenvolupadors són aquelles persones i/o empreses que s’han abocat a aquest nou mercat i nova indústria (les aplicacions); hi trobem diferents professions ja existents i consolidades (creadors, programadors, dissenyadors…) que s’han adaptat a aquesta nova manera d’oferir continguts (les aplicacions) a través d’uns nous suports (tablets).

Estudi Kalimba
L’Estudi Kalimba és una empresa que prové del sector editorial, centrada en la digitalització dels continguts. La seva evolució l’ha fet passar per diferents formats: cd-rom, dvd, web i, ara, les aplicacions per a tauletes tàctils.

Com es crea una aplicació?
El procés des de la idea fins a la sortida al mercat pot durar entre 6-7 mesos.

Primer cal valorar què hi ha al mercat i què es vol oferir a nivell de producte. Com amb tot la diferenciació és molt important!

Després cal fer tota la tasca de programació informàtica, construcció de l’aplicació (grafisme, àudio, relat, personatges, accions que proposarà…) i a mesura que es va fent anar-la provant i millorant abans de presentarla
al mercat.

El contacte amb experts i fins i tot potencials usuaris de les aplicacions durant tot aquest procés és clau per al seu desenvolupament i millora.

Les aplicacions són un producte viu, a partir de l’experiència dels usuaris, compartida amb els desenvolupadors, les aplicacions segueixen un procés de millora i actualització.

Això permet una major proximitat entre els desenvolupadors i els clients / usuaris.

El català a les aplicacions
Les aplicacions han són productes per un mercat global, pel què generalment es fan en els principals idiomes a nivell internacional, però és important que els desenvolupadors catalans, també els internacionals, tinguin present la realitat lingüística del nostre país. Els usuaris també poden tenir un paper clau en l’ús del català a les aplicacions.

Aplicacions gratuïtes o de pagament?
Una aplicació és una inversió.

Per fer una aplicació cal una inversió prèvia per a la seva creació, un cost de producció, si bé la distribució, a través de les botigues d’apps (App Store, Google Play), és més econòmica que la distribució d’altres formats digitals (CD, DVD…).

Una aplicació pot tenir un cost d’uns 10-15.000 €

Internet s’associa molt a gratuïtat i les aplicacions, com a productes, no se n’escapen.

La cultura de la gratuïtat afecta, però, de manera desigual entre diferents tipus d’usuaris de tauletes.

El cost mitjà de les aplicacions oscil·la entre els 2 i 4 € per descàrrega.

La clau per a pagar la descàrrega d’una aplicació ha de ser la seva qualitat.

Es percep que els usuaris de l’entorn d’Apple (iPad) tenen una major predisposició a descarregar-se aplicacions de pagament, mentre que els de l’entorn Android presenten majors resistències a l’hora pagar per aplicacions.

Generalment les aplicacions apareixen primer al mercat a través de la plataforma d’Apple i posteriorment d’Android.

El què no paguem amb diners ho paguem amb altres conceptes: seguretat, publicitat, dades… A internet res és gratuït!

Aplicacions infantils
El propòsit de l’Estudi Kalimba és fer aplicacions educatives que puguin aportar també altres valors.

Una aplicació educativa es concep a partir de les àrees bàsiques (matemàtiques i llengua) però també d’altres conceptes educatius: la comprensió, la memòria…

Promoció i difusió de les aplicacions
Una vegada construïda i posada al mercat una aplicació necessita ser difosa, guanyar visibilitat entre els potencials usuaris.

La promoció és un element clau per a l’èxit de l’aplicació, tenint present que aquest és un mercat en clara expansió i molt de recorregut, però també amb molta competència: hi ha moltes aplicacions al mercat!

També hi ha espais professionals de treball, difusió i col·laboració entre desenvolupadors com el Forum Apps Market de Girona.

Al final és un procés d’acompanyament de l’aplicació: creació, promoció, millora contínua…

Podeu escoltar el programa clicant aquí.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: