Sarrià de Ter en Xarxa, un espai de Roger Casero a Ràdio Sarrià

Cada 1r i 3 divendres de mes al matí expliquem "la xarxa" a Sarrià de Ter: internet, xarxes socials, aplicacions….

Implantació integral de tablets a les escoles

En Dani Rodríguez de Qpertin explicant l'experiència d'implantació de les tablets a les escoles com a recurs educatiu. Imatge Ràdio Sarrià

En Dani Rodríguez de Qpertin explicant l’experiència d’implantació de les tablets a les escoles com a recurs educatiu. Imatge Ràdio Sarrià

En Dani Rodríguez de Qpertin ens explica de quina manera implementen les tablets a les escoles.

Aquest darrer curs escolar Qpertin ha fet diversos projectes pilots d’ús de les tablets a les aules per provar i mostrar la seva idoneïtat i gran utilitat per a treballar continguts i aprenentatges que formen part de la programació curricular.

Qpertin ha fet molts tallers amb infants i les seves famílies, però aquest darrer curs han fet un pas més començant a treballar amb alumnes i mestres, amb infants i docents dins les escoles.

La implantació de les tablets Qpertin la planteja de manera integral a l’escola, doncs implica no només als alumnes, sinó també als docents, a l’equip directiu i també a les famílies dels alumnes.

Qpertin planteja la implantació de les tablets i de les aplicacions educatives com un recurs educatiu més, que no vol competir, sinó complementar-se, amb la resta de recursos educatius que tenen les escoles.

Els alumnes amb les tablets i les aplicacions educatives juguen i aprenen a la vegada, com ho fan també amb altres materials didàctics i jocs; l’ús de les tablets a l’aula no posa en risc els coneixements, sinó que en moltes  ocasions els potencien.

El retorn que tan docents com alumnes fan a Qpertin de l’experiència d’aprendre a través de les tablets i les aplicacions educatives és molt positiu: augment de la motivació, millor aprofitament del temps, millores en els aprenentatges

Una de les activitats proposades per alumnes de 2n i 3r de primària ha estat l’ús de les monedes a través de diferents aplicacions, on es van treballar aprenentatges com el càlcul mental, la comparació, les operacions  matemàtiques… Les mestres van valorar l’increment de nombre d’operacions que els alumnes feien amb les tablets.

Les aplicacions també permeten personalitzar el nivell de dificultat al nivell d’aprenentatge de cada alumne, de manera que fent la mateixa acttivitat tots els alumnes poden participar-hi en base al seu nivell.

Qpertin seguirà treballant, el proper curs, en la línia d’implementar les tablets i les aplicacions educatives a l’escola.

Aquest contingut correspon a la Càpsula 17 del programa Sarrià de Ter en Xarxa emès a Ràdio Sarrià el divendres 19 de juliol de 2013.

Podeu escoltar el programa clicant aquí.

Advertisements

2 comments on “Implantació integral de tablets a les escoles

  1. Retroenllaç: +fruitaverdura 3.0 | Sarrià de Ter en Xarxa, un espai de Roger Casero a Ràdio Sarrià

  2. Retroenllaç: Cultura interactiva – Dieta Mediterrània 3.0 (2) | BequesJaumeCasademont

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: