Sarrià de Ter en Xarxa, un espai de Roger Casero a Ràdio Sarrià

Cada 1r i 3 divendres de mes al matí expliquem "la xarxa" a Sarrià de Ter: internet, xarxes socials, aplicacions….

Els més de 2015

Google_YouTube_Twitter_2015

A les portes de finals d’any, com cada any, algunes empreses tecnològiques fan balanç del 2015 i, entre les dades que comuniquen, hi ha les clàssiques del tipus “les 10 cerques més buscades”, “els 10 vídeos més vistos” o “les 10 piulades més populars”.

Si internet i les xarxes socials són un reflex de nosaltres mateixos, aquestes llistes poden servir també per observar-nos a nosaltres mateixos,
col·lectivament.

Farem un breu repàs, doncs, a les cerques més buscades a Google, als vídeos més visionats a YouTube i a les piulades més populars a Twitter al llarg d’aquest any 2015.

Cal observar aquestes llistes amb un esperit crític: no sempre el més buscat o més popular és el millor!

El més cercat a Google al 2015

A Espanya la tendència més cercada a Google el 2015 ha estat “Gran Hermano 16”, seguida de “Eurovisión”, “Supervivientes” “Elecciones” y “La Voz”! A nivell mundial al top de les cerques hi ha “Lamar Odom”, exjugador de bàsquet conegut recentment pel consum de drogues, i “Charlie Hebdo”.

A nivell de notícies globals el top és la cerca de “Charlie Hebdo” seguida de la de “París” i en les cerques musicals destaquen “Adele”, “Sia” i “Eagles of
Death Metal”.

Pel que fa a altres cerques a preguntes tipus “com ser…?” destaquen “com ser feliç, com ser model, com ser guapa, com ser popular o com ser hacker” i al tipus “què passaria si…?” destaquen què passaria si Catalunya s’independitza i què passaria si no hi hagués la lluna

El més vist a YouTube

Vídeoclips musicals, anuncis i “youtubers” copen les capçaleres dels vídeos més vistos a YouTube!

A l’estat espanyol el vídeo més vist aquest 2015 és “Vale”, l’anunci d’estiu d’Estrella Damm, seguit pel tràiler de la pel·lícula “La cumbre escarlata” i el vídeo “Charlie Charlie Challenge” del “youtuber” El Rubius.

A nivell mundial el vídeo més vist és la coreografia d’unes nenes de la cançó “Watch Me” del cantant de rap Silento, seguit per l’anunci del vídeo joc “Clash of Clans: Revenge”, estrenat durant la darrera Super Bowl.

Pel que fa als vídeos musicals el més vist a Espanya és “El Perdón” de Nicky Jam i a nivell mundialSee You Again” de Wiz Khalifa.

El més popular a Twitter

Encapçala la llista de tendències (“trending topic”) de música a Twitter el grup One Direction, sobre notíciesjobs” (feines) o de tecnologiaiPad”, “Sound Cloud”, “Andriod”, “Periscope” i “iPhone”.

La piulada més popular, més repiulada, és la Harry Styles, ex-membre del grup musical One Direction, després d’anunciar que deixava el grup: “All the love as always. H” (Tot l’amor per sempre. H), i la segona és d’un altre membre de One Direction, Zyan, “Proud of my boys the new single is sick. Big love. 🙂 x” (Orgullós dels meus nois. El nou single és l’hòstia). I la tercera, d’un membre del mateix grup, Liam de One Direction, en el que celebra el 5è aniversari del grup!

Ja sabem, però, que el 2015 ha donat, i pot donar encara aquesta darrers dies, per molt més que tot això!

Aquest contingut correspon a la Càpsula 59 del programa Sarrià de Ter en Xarxa emès a Ràdio Sarrià el divendres 18 de desembre de 2015.

Podeu escoltar el programa clicant aquí.

Podeu fer-nos arribar comentaris, recomanacions, propostes i suggeriments fent un comentari en aquest apunt o bé contactant amb nosaltres.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: