Sarrià de Ter en Xarxa, un espai de Roger Casero a Ràdio Sarrià

Cada 1r i 3 divendres de mes al matí expliquem "la xarxa" a Sarrià de Ter: internet, xarxes socials, aplicacions….

Qui són els Millennials i perquè en parlem tant?

millennials

Recordeu el concepte “JASP” (Joven, Aunque Sobradamente Preparado) que una marca de cotxes va popularitzar fa 10 anys?

Cada generació de joves té els seus referents, les seves etiquetes, característiques i, a la seva manera, el seu nom pel qual la resta, o fins i tot els que hi pertanyen, els definim: hem passat de la generació X a la generació Y, dels JASP als Ni-Ni

Ara la generació que marca tendència, la nova onada de grans consumidors, són els Millenials!

Però, qui són i quines característiques tenen?

Els Millennials són joves nascuts entre principis dels anys vuitanta i mitjans dels anys noranta del segle passat, és a dir, joves que tenen entre 20 i 35 anys,

Són diversos els atributs que se’ls atribueix, entre ells que són molt llestos, que estan molt formats, que són egocèntrics i individualistes i hi ha fins i tot qui els defineix com a impacients i un xic malcriats! Ah, i sobretot són digitals!

De fet els vuitanta marquen la frontera entre els nadius digitals (persones que han crescut en un entorn digital i s’hi han adaptat d’una forma natural, orgànica) i els immigrants digitals (els que hem hagut d’adaptar-nos a aquest nou entorn, nous dispositius i noves maneres de relacionar-nos, de consumir, etc.).

La seva denominació, Millennials, es deu al fet que, naturalment els més grans, van ser majors d’edat amb el canvi de mil·lenni, s’han fet grans al segle XXI.

Antoni Gutiérrez-Rubí, assessor de comunicació i consultor polític, definia en un article a Forbes aquests 6 trets característics dels Millennials:

1.- Digitals: on i off estan integrats
2.- Multipantalla i multidispositiu: comportament multitasca
3.- Nomòfobs i Appdictes: no surten sense el mòbil i l’app, més que el web, és el producte!
4.- Socials: tenen vida i molta activitat a les xarxes i eines socials
5.- Crítics i exigents: poca fidelitat a les marques
6.- Exigeixen personalització i nous valors: no a l’estàndard i sí al valor afegit

A Espanya hi ha més de 8 milions de Millennials, als Estats Units prop de 80 milions, arreu del planeta més de 1.700 milions!

Amb aquestes xifres i aquestes característiques és normal que la indústria, el comerç, les empreses es fixin en aquesta nova onada de consumidors i que orientin els seus productes i serveis a les seves característiques.

Però una realitat que també defineix els Millennials és que, de moment, sembla ser una generació abocada a l’atur i la precarietat laboral, o bé a cercar oportunitats laborals en altres latituds, malgrat ser, possiblement, la generació més i millor formada!

Però els Millennials són autònoms i autosuficients, i amb els seus recursos i habilitats sobreviuran a la realitat transformant-la!

Aquest contingut correspon a la Càpsula 69 del programa Sarrià de Ter en Xarxa emès a Ràdio Sarrià el divendres 17 de juny de 2016.

Podeu fer-nos arribar comentaris, recomanacions, propostes i suggeriments fent un comentari en aquest apunt o bé contactant amb nosaltres.

L’espai Sarrià de Ter en Xarxa s’emet el 1r i 3r divendres de mes de 2/4 d’11 a les 11 del matí a Ràdio Sarrià.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: